Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Renung-renungkan..

selamat pagi rakan-rakan..sihatkah anda??hehehe..pastinya ramai yang sedang mendengar bebelan ilmiah para pensyarah kita kan..bagus2..teruskan mendengar kerana bebelan mereka sangat diperlukan untuk final nanti..mana la tahu kot2 terkeluar soalan spot ke..haaa..sapa yang untung??kita juga kannn..huhu..okeyyy...hari ini duk melepak di Bilik Gerakan KaKuum..KaKuum adalah KARNIVEL KONVOKESYEN UUM...aku jadi sekritariat urusetia..tadi..aku bukak la facebook rakan-rakan..tetiba,ternampak sumtin yang amat menarik perhatian..ianya adalah mengenai logo halal JAKIM..

seperti yang kita semua sedia maklum..logo halal pada masa ini telah dicetak sesuka hati oleh badan-badan organisasi yang tidak bertanggungjawab..perhatikan gambar dibawah ini yer rakan-rakan...



apakah yang dapat anda lihat pada logo ini??sedarkah anda terdapat begitu banyak kesalahan ejaan pada logo halal ini??mengapakah perkara ini mesti berlaku??bodoh sangatkah mereka untuk mengeja dengan betul..sedangkan adik-adik kita pon tahu macam mana nak eja perkataan2 tersebut..inikan pula mereka yang berpendidikan tinggi...dibawah ini merupakan produk bagi tanda logo halal ini..produk ini amat digemari oleh kita semua..




inilah produk yang sangat digemari oleh penjual-penjual terutamanya di pasar malam..adakah mereka cakna akan perkara ini??walaupun masalah ini kerap kali dibincangkan oleh mereka-mereka yang bertanggungjawab, namun mengapa sehingga saat ini..masih tiada lagi jalan penyelesaian yang diambil oleh mereka bagi menangani masalah ini?? marilah kita sama-sama fikir dan renung-renungkan bersama..


pesanan pihak penaja: sebelum anada membeli sesuatu produk, anda perlu pastikan mengenai beberapa perkara iaitu...1) tanda logo halal yang betul-betul dikeluarkan oleh JAKIM... 2) tarikh luput sesuatu produk itu... 3) bahan-bahan yang digunakan untuk membuat produk itu kerana kadang-kadang terdapat pihak yang menggunakan bahan yang tidak halal dalam pembuatan produk itu..

contoh logo halal JAKIM malaysia..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment