Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Ramadhan bakal Melabuhkan Tirainya..

pejam celik pejam celik..da masuk hari ke 27 berpuasa..cepat dan pantas bebor masa berlalu..sampaikan tidak sedar rasenye bahwasanya Ramadhan sudah hampir ke penghujungnya..lagi bebrapa hari sahaja lagi untuk umat Islam beraya Aidilfitri..itulah saat2 yang ditunggu2 oleh sume orang..*termasuk la aku..*

bile dipk2 kan balek..cukup ke amalan aku utk puasa kali ni??cukup ke bilangan hari aku berterawikh??pergi 2 memang la pergi tapi ad la hari2 yang aku skip..ak berniat d awal puasa hari tu nak terawikh penuh tahun neyh..tapi xtercapai jugak..nak kate syaitan hasut suh jgan pergi terwaikh..dgr cite syaitan xda bulan pose neyh..sume da d rantai dengan besi..kire skang neyh atas diri aku la..atas keutuhan iman aku neyh..mmg xtetap pendirian..macam lalang..sekejap pergi sekejap xpergi..hurmm..tyme kt kampus..xterasa sangat la coz ada jugak kawan2 yang xturun terawikh..tapi ble sampi umah..ummi cite adeq laki aku tuh siap wat qiyamullail lagik..waaahhh..tersentap aku seketika..bagusnya adeq aku neyhh..dye br balek dr mekah ary tuh..wat umrah..determined sgat dye neyh..

hari tuh dye ad gtaw ak..smpai ke hari ni,xpena lagi la dye tgal slat terawikh..kagummm baiii..dye baru jep tingkatan 2..da macam tuh..ak yang umo 2o tahun neyh yang da besar gedabak-layak-jadi-bini-orang amsih xsedar diri..adoii..malu2..tapi setakat duk kat umah neyh..ak ikut la mak bapak aku g terawikh..terwaikh kat kg bez..sbb bace surah pendek..tapi xbez nye tempat sempit sket la..almaklumla..masjid kampung..tapi xpe la..at least ada jugak tempat untuk ibadat kann..malam tadi g masjid wakaf tembusu..dekat jepp ngan umah..jalan kaki pon sampai..tapi biasa la..nek keta lagi cepat sampai kann..haha..kat sni okeyy..sejuk n nyaman..tambahan pula angin malam sejukk..hujann..tok imam dye dr turki kot..slanggg..

malam neyh br terasa sedeyh sdikit bile mengenangkan ramadhan bakal berakhir..sempat lagi ke nak bertemu ramadhan pada tahun hadapan??insyaAllah...somoge dpanjang kan umur hendakNya..so..kepada rakan-rakan..marilah kita bersama-sama mengabdikan diri kepada Allah s.w.t sementara waktu masih ada..sementara ramadhan masih berbaki beberapa hari shaja lagi sebelum ia meningglkan kita untuk tahun ini..insyaAllah..jika diizinkan Allah..dapat lah kita bertemu dengan malam Lailatul Qadar dimana malam itulah malam yang ditunggu2 oleh setiap umat islam..InsyaAllah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment