Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

taken from someone...^^


When u attck Black people, they call it

racism. When u attck Jewish people, they call it anti-semetism. When
uattck women, they call it sexism. When u attck homosexuality,they call
it intolerance. When u attck a Country, they call it treason.When u
attck a religious sect, they call it hate. But when they attack the
...Prophet Mohammed, they call it freedom of speech? (make it your
status if you care)-I do care

quotation ni diambil dr status en Hazril Azam..<boy..soryyy..aku amek post kat entry aku..hehe> bukan ape..saje2..nak suh dijadikan renungan..betol ap yang dmaksudkan dengan quotation 2..relate ngan karikatur Prophet Mohammed..sgt xberakal mereka2 di sana..smoge kita berpegang teguh pada paksi Islam untuk selamanya..InsyaAllah..~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

CSI...likeeeee....♥=]

kawan-kawan sekalian..apakah anda tahu apa itu CSI??pasti korang tahu kannn..hahah..Crime Scene Investigation...ooohhhh..my luvly drama...i luvvv CSI..im deeply into CSI..hahhaa..cam CSI 2 manusia..ley wat partner hidup..huhu..pape jew la..

kadang tertanya gak..kenapa aku suke CSI???sejak bile??sapa yang influence kan aku??hurmm..no answer for dat Qs...atau mngkin kerna aku amek kos undang-undang..jadi aku minat bab2 penyiasatan bagai ini..betulkah??ntah..aku pun xpasti..apa2 pun..aku sangat meminati cite ni..aku kadang terpikir gak..kenapa melayu xbole create cite seumpama ini eaahh??kenapa dorang sangat kreatif berfikir..cmne dorg berlakon adegan bunuh-bunuh tu haa??tak paham aku..kalo kat Malaysia..cite yang ala-ala CSi adalah Gerak Khas..dulu minat gak tapi skang neyh da xminat..macam da merapu je..bukan macam..tapi memang..hahah..*suka suki mengutuk karya orang..ampunnn..heheh*

sume cite CSI aku layan...CSI:NY..CSI:Miami..NCSI:Los Angelas..CSI:Crime Scene Investigation. hari-hari aku ikut cite tuh..layannnn..hahahaha..siap beli dvd taww..tapi share ngan member ar..nak beli sorg..xlarat..semputtt..nak cekau mana duet ehh..huhu..untuk CSI:NY..ak ad season 4 n season 5..nak bli dr season 1..tp memandangkan kegawatan ekonomi melanda aku pada masa itu..xjadi la..hahahaha...CSI:Miami..Arni Iyani sangat menggemarinya..so..aku suh dye beli yang 2..then kitorang tukar2 la..haha..hebat x..jimat weyhhh..=]

compare kan kesemua cite CSI tuh..yang paling aku minat adalah CSI:NY..hahahaa..bole jd meroyan aku tgok cite 2..sesungguh hati taw..hahaha..da bole afal da..kadang-kadang aku bole predict sape sebenarnya pembunuh tuh..hahaha..hebat tak aku??huhu..


Flack..Dr Hawkes..Stella..Mac Taylor..Lindsay..Danny..Sid..Adam

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Puasa..

huh..cutey2 begini sangat enak dan lazat jika dan sekiranya dapat menghabiskan masa dengan rakan-rakan dengan berpoya-poya..eh3..jap..apa yang aku merepek ni??aduuhhh..langsung tak selari dengan title entry aku ni..hahahaa..watever la kan..

okeyy..btw..regard to my title of da entry..*waahh..beromputih lak aku ni kannn*..cakap pasal puasa..kita biasanya puasa time bulan Ramadhan je kann..30hari..korang2 ni cukup ke puasanya nyer??hahaha...okeyy2..maluuu nak gtaw kann..huhu..same goes to me la..mne ad cukup nyer kann..hahaha..so terpaksa la menggantikannya setelah bersenang lenang untuk beberapa hari tyme puasa dulu..keh3..

so..minggu ni aku berbuat amal jariah la..menggantikan segala puasa yang belum terlunas itu...masuk hari ini..da 3 hari berpuasa..fuhh..penat gak..tapi nak wat cmne..ikhlas kan.hati..heheheeble puasa neyh..dapat layanan bess sikit la..umi tanya..nak makan apa??penat ke??nak minum air apa??hehehe..bukan senang taw nak dapat layanan ala-ala 1st clazz neyh..huhuhu..

neyh menu makanan berbuka puasa ku..=]
  1. hari pertama: makaroni goreng beserta sunquick ais
  2. hari kedua : mee sup, nasi putih, sup ayam dan ABC..slurppp..besss..huhu
  3. hari ketiga : nasi putih, ayam masak black pepper, agar-agar (sendiri masakk okeyy) ngan air laici...
hahaha..esop makanan ap yang menanti diriku ea??huhuhu..=]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

dikala malam..hati berbicara..

tak semua keinginan dapat kita capai
xsemua impian dapat kita kecapi
setiap keinginan kita
pasti ada halangan dan cabaran yang menanti
namun sekiranya kesabaran kita tinggi
pasti kita dapat menggapai setiap satu impian yang kita mahukan

hidup ini ibarat roda
yang sering berputar..sekejap diatas..sekejap lagi dibawah
sekejap kita disukai ramai..seminit kemudian kita akan dicemuh dan dicerca
dek kerna kesilapan atau ketidaksempuranaan
itulah namanya kehidupan
namun semua ini merupakan satu daripada proses pembelajaran
pembelajaran mengenai kehidupan
membuatkan kita semua menjadi semakin matang

setiap manusia di muka bumi ini
pasti mempunyai keinginan
pelbagai keinginan..untuk menjadi kaya..untuk mendapat cinta sejati..
setiap manusia sama..begitu juga aku..
ingin merasa manisnya cinta..
namun..mampukah aku untuk merasainya..
punya peluangkah aku untuk mendapatkannya..
atau aku harus menanti..menanti sehingga ia menjadi pasti..

aku mahu kau tahu..
betapa hati ini memerlukan dirimu..
namun..tidak terluah oleh kata-kata
dek kerana..aku merasakan diriku belum cukup sempurna
belum sempurna
untuk dimiliki oleh mu..
yang pasti..
dirimu sudah lama bertapak dihatiku..=]


p/s: tetibe menjadi jiwang..aisehhh..xsalah untuk menjadi jiwa-karat-remaja..hahahaa..ini adalah coretan saje-saje-memenuhkan-masa-lapang...tapi..tetap datang dari hatiku..;))

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

watever...

okeyy..aku tetap kena tulis gak sumtin' lam entry aku neyh..kalo x..berkepam jew la blog yang cantekkkkk neyh..hahahahaa..

tp..tolong...xda idea..nak tulis tentang ap??
hurmm..xkan nak cite sal diri aku..nanti terfemes lak..susah2..huhu
dah tuh..nak citer pasal ape??hurmm..okeyy2..
cam ada idea jew..jappp eaaa..pk jappp..

haaa..taw dah..okeyy..nak cite pasal aktiviti seharian..hehehee
aku sekarang ini dah start cutey..*walaupun da taw..xkire nak gtaw gakk..*huhu
so..melepak di rumah..memang sangat xda keje aku skang..
aktiviti seharian..Tengok TV..Makan*sudah tentu*..Tidur*qada' tdow yang xcukup*..
ini sahajalah aktiviti aku...pernah tak anda2 sekalian terfikir..
mengapa bila pelajar Universiti pulang ke rumah..
pasti mereka akan cakap.."aku duk umah makin membesar lahhh"..
hahaha..perihal yang sama berlaku pada aku..

hehehehe.kenapa?????
sebabbnyerr..duduk kat rumah..makan FREEEE!!!..hahhaa
kalo kat kampus..duet sndri..memang la kita berjimat kannn..huhu
so sekarang ini..aku makin membesar okeyyy..makan jew keje hari-hari..
then..tetibe terasa malu dengan diri ini..
memikirkan cara camne nak kecikkan balek..hurmmm..
tingggg!!..hahahaa..caranya adalah dengan beriadah..yerr..riadah..

so..setiap petang..aku..ina..boy..
kami akan berjogging di trek di stadium terengganu yang telah runtuh itu..
korang pasti tahu kannn hal itu..
stadium tu dekat sangattt dengan rumah aku..5minit xsampai kalo berkereta lahh
kami jog dalam masa setengah jam..hari-hari okeyyyy...
so..itulah yang aku nak kongsi..
hehehee...itu jew pon..pasal aku jogging setiap petang kat stadium..
bukan apa sangat lah..
hehehehe..okeyyy..cukup...

NEXT POST PLEASEEEEE!!!~huhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kegilaannn...hehehe


fuh..sgt mnjdi kegilaan wanita-wanita di luar sana..eh2..jap..ke aku jew??hahaha..pape je kan..anda nak tahu apakah kegilaan aku di masa ini..hahhahaaa...lihat di bawah ini yerr..keh3..


video

okeyyyy..klip video ini sangattt aku suke okeyyy..huhuhu..so kepada member2 d luar sana..selamat menghayati nyer..sweett sangatt..hahahaha..


"if i could feel da same thing like wat akim does..im da one dat will be happy..but..sume tu hanya mimpi belake..kerana mungkin kita tidak ditakdirkan untuk bersama..mungkin persahabatan yang sejati kekal bersama kita..namun aku redha dengan semua ketentuannya..kenangan kita tetap ku ingati.."~insan itu~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kapel o Trouble=]

okeyy..aku rase tajuk entry blog aku ni dah macam nama tajuk citer korea je??hehehe..ape-ape jew la kannn..

mood hari ni: KEBOSANAN!!~
melayan lagu: INILAH CINTA~*lagu peberet untuk masa ini*

sebentar tadi..seperti biasa..melakukan aktiviti yang sangat berfaedah..melayan muka buku..dah x taw buku apa nak dilayan kann..hehehe..so..aku pon membelek2 la muka buku rerakan aku..apa yang dapat aku simpulkan disini adalah ramai teman-teman aku sudah berpacaran atau dengan mudahnya kapel..hurmm..bile bace komen-komen mereka*stalker la pulak aku memalam ni..hehehe*..waduhhh..macam best je kapel..sweet jew..tetibe terasa jelez..hehehe..ntah pape kan aku neyh..biar lar..

aku penah jugak la terfikir..apa faedahnya kalau berkapel??tapi bile fikir balik..cam bess jew..rase cam makan aiskrim cornetto yang iklan dafi tu..hahahahaa..tapi..aku nak kapel dengan siapa??oopppssss..t'reveal lak disini..biar lar..suka suki..hehehe..

hurmm..aku ada bagitahu dekat beberapa teman baik aku..aku nak kapel masa di tahun 3 pengajian..mereka gelakkan aku..kureng asam gelugor punya kawan..hahaha..bukan nak sokong aku..tapi aku cakap pulak..kalo rezeki datang awal..aku rembat je..xleh tolak..hahahaha..aku jadi cam ni pun sebab mak aku xbagi kapel tyme belajar..dye cakap banyak masalah nanti..belajar kemana kalo asyik duk kapel jew kan..biar lah..impian aku nak jadi anak yang solehah..ikut je la kata ibu ku itu..dye lebih tahu apa yang terbaek untuk diriku..

kepada rakan-rakan yang sedang meniti alam percintaan..semoga kalian berbahagia yerr..nanti kahwin jangan lupa jemput aku taw..aku nak kad kahwin spesel punyer..hahahaha...=]




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Malaysia Boley!!


hahaha...tetibe spirit sukan tggi..ntah cmne..yela..badminton punye pasal..aku mmang peminat setia sukan badminton taw..bess kot men badminton..pada awalnya sangat la frust menonggeng bila Wong Choon Han kalah..dan juga beregu Zakry..tp fuhhh..diselamatkan oleh wira negara..Hafiz Hashim..hahaha..

teringat aku kt kata2adeq2 aku sebentar tadi.."alah..hafiz bukan pandai maen pon..kompem kalahnye"..."kalo hafiz men cam t**k..kompem kne buuu ngan peminat dan penonton".."hafiz bukan boley harap pun nak menang..slalu kalah jew"..

ooppssss....maaf yer Hafiz Hashim..kami salah..rupe2 rupenye amek ko..menang straight set tu..menang mudah la derrr..gua sangat hepii taw..hahahaa...bgus2..lepas neyh Malaysia bertemu ngan China..harap2 boley la menang..ngehehehe..


p/s: tetibe aku rase blog aku neyh da cam tempat pengulas sukan Piala Thomas..hahahah...pape jew la..demam badminton neyh..huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

gerammm okeyy..


hampehhh!!!!geramm weyhh..patutnye malaysia boley menang taw..tapi..haihhh...xterkate geramm nyer..tapi lantak lah..bukan aku dapat ap pun kalo malaysia menang..hahahaha..tapi...stil FRUST!!!..=(..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Happy Mother's Day


~HAPPY MOTHER'S DAY~

buat ibuku..Pn Samsiah Bt Abd Hamid..u r da best mother..i luv u so much..ummi slalu ad disisi ketika yu memerlukan pertolongan..thnx 4 everything..walaupun yu kerap mengecewakan ummi..namun umi redho jep..yu berjanji..akan menebus segala kekecewaan umi dan ayah..namun yu memerlukan bantuan umi dan ayah serta doa daripada umi ayah sebagai pendorong semangat yu untuk berjaya..insyaAllah..LUV U very much!~muahhxx..







SELAMAT HARI IBU JUGA KEPADA IBU-IBU DI LUAR SANA!~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

akademi fantasia??dimanakh relevennya??

hehehe..pasti anda tertanya2..knapa dengan diriku ini..macam nk sabotaj jew kan..bukan..saje jew..cume ingin meluahkan apa yang terbuku di pikiran..hehehe...

Akademi Fantasia..sekarang sudah 8 tahun bertapak di dihati peminat2 sekalian...satu masa dahulu..minat gak ngan AF neyh..tapi xpena la nk undi..lepas follow sebanyak 2 musin iaitu AF5 n AF6..dari awal smpi akhr..selepas itu..mud untuk follow da xda..tapi skang neyh masih tengok..tapi tengok2 cam 2 jew ar..

ntah ar..cam rase xrelevan la rancangan ini..dah la yang masuk tuh kebanyakkannya peserta melayu..peserta india dan cina xda pun..kenapa melayu suka plih jalan yang senang untuk berjaya ehh??ingat senang ke bile da masuk dunia seni..susah taw..*cam aku berpengalaman jew..ahakzz* bukan pe..tengok artis yang da ad skang neyh jew lar..xsemua yang kekal dalam industri hiburan neyh..contohnye..Mawi..suatu ketika dahulu..fuhhh...terkenal habess bebbb..sebut jew name Mawi World..semua kenal..dari yang kecik sampai la pakcik2 atuk2 kite pun kenal..betapa kuatnya pengaruh Mawi..namun ia kekal dalam 2,3 tahun shaja..sekang neyh..kemana hilangnye Mawi???

xsemua akan berjaya kekal dalam hiburan ini..yang betol2 berbakat sahaja yang akan survive..yang len..akan tersungkur awal..percayalah..contohnye..juara AF2..zahid..kemana hilangnye beliau???faizal AF4..juga juara AF..kemana perginye juara2 ini??sudah lenyap kah??bukan senang untuk berjaya..ak merasakan xsalah kalo nak masuk AF..tapi bia la masuk dengan berilmu penuh di dada..kalo masuk dengan kosong..pengetahuan am xda..xley jugak taw..

dalam dunia hiburan ini..yang aku respek nyer..adalah..Rosyam Nor..Faizal Tahir..Lisa Surihani..arwah Din Beramboi..Fazley...mereka sume ini adalah artis yang mempunyai pengajian yang tggi..masing2 mempunyai ilmu..sangat respek kepada mereka..mereka boley berdiri di atas kaki mereka sendiri untuk melakar kejayaan..tidak bergantung harap pada bantuan orang..

ini adalah pendapat peribadi..AF ad pro n cons nyer..but for me..AF tempat untuk mencungkil bakat namun telah disalahertikan oleh sesetengah pihak dimana menyangka kan AF medium terbaek untuk cepat terkenal dan berjaya....

~renung-renungkan..dan selamat berfikir~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Korea vs Melayu..

filem korea atw filem tempatan???yang manakah anda suke???bagi saya semestinya korea..hehehe..bukan tidak menyokong industri filem tempatan..tapi...rasenye pengisian atau input yang kita perolehi sbg penonton langsung tiada..bukan nak mengkritik atau menjatuhkan sesiapa namun ini adalah hakikat..

contohnye..drama atau filem melayu yang ada di televisyen skang..seperti Papaya..Awan Dania..Hotel Mania..Pisau Cukur..apakah motif yang ingin disampaikan oleh pengarah??drama melayu skang neyh semuanya xda unsur moral value..kebanyakannya mempamerkan perangai buruk manusia seperti mengherdik ibu bapa sendiri..mencerca sesama sndri..tiada langsung mempamerkan budaya dan adat resam melayu..most of da cerita yang saya lihat banyaknya meniru budaya asing..dari segi pemakaian,pergaulan sehinggalah kepada percakapan..kemana hilangnya budaya melayu kita dalam rancangan melayu sendiri..seperti filem Lady Boss..terdapat adegan dimana Ning Baizura mengehrdik kepada pak guard umah nyer..dan membiarkan orang tua itu bermalam di dlam kehujanan..begitukah adat melayu kita??itukah yang nenek moyang kita ajar pada kita..memang la lakonan itu memberi pengajaran.tapi bagi saya banyak cara lagi untuk memebri pengajaran..ntahlah..

jika kita bandingkan dengan drama korea...bukan niat saya untuk berbangga dengan industri luar..namun ini adalah hakikat..drama korea seperti yang kita tahu kebanyakkannya adalah stereotaip..jalan cite yang agak sama..namun pengolahannya itu membuatkan kita tertanya2 bagaimanakah kesudahannya di akhir cerita..dalam drama korea..mereka tetap menitik beratkan budaya dan adat resam mereka..menghormati orang yang lebih tua..menghormati upacara keagamaan..dari segi pakaian ketika bertemu orang tua..hormat menghormati ketika bertemu dengan rakan-rakan di tengah2 jalan..cara makan mereka..sangat berlainan daripada apa yang ditonjolkan dalam drama atau filem melayu.mungkin anda akan berhujah dengan menyatakan itu hanyalah lakonan..ye..saya tak nafikan itu hanyalah lakonan..namun mengapa drama atau filem korea boleh melakonkan budaya dan adat resam mereka..namun tidak kita..

saya ingin sekali meminati drama2 melayu atau filem2 melayu..namun gagal..mungkin terdapat satu atau 2 drama yang melekat di hati..seperti contoh..Nur Kasih..dalam filem ini..banyak nilai melayu yang diterapkan..saya puji cerita ini..saya sangat suka drama ini..bess..harap..ada lagi drama atau fielm melayu seumpama ini..jangan malu untuk menaikkan nama bangsa melayu sendiri..dan untuk menengetengahkan budaya dan adat resam melayu kita..=]

Drama korea yang paling saya suke...=]
  1. wonderful life
  2. my girl
  3. love story in harvard
  4. hello..my lady
  5. full house
  6. sassy girl..chun hyang
  7. boys over flower
Drama melayu yang saya suke..=]
  1. nur kasih
  2. adamaya
  3. papadom
  4. adnan sempit-cite neyh bes pon sbb lawak dye jew..hehehe
  5. semerah cinta stelletto-okeyy la jgak..tpi xda sgt moral value kot.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Piala Thomas..

okayy..pada saat ini..negara kita sedang mengalami demam Piala Thomas n Piala Uber..iaitu salah satu sukan badminton yg berprestij..aku juga meminati sukan ini..pernah la masuk pertandingan badminton ketika di sekolah dan juga masa sem 1 di UUM hari tu..

sebentar tadi..perlawanan kumpulan lelaki Malaysia melawan dengan kumpulan lelaki Jepun..setakat ini..jumlah mata adalah 2-2..seri..penentu kejayaan adalah Hafiz Hashim..mampukah beliau untuk mengukir kejayaan pada malam ini..

bagi aku..pemain malaysia sekarang ini sudah hilang bisanya..aku lihat dari gaya mereka semacam acuh tidak acuh untuk bermain..aku tidak menyangkal getirnye untuk melawan dengan pesaing yang tidak kurang hebatnya.namun dari corak permainan dapat aku simpulkan HAMBAR..hanya beberapa muka sahaja yang boleh dikatakan hebat..antaranya LEE CHONG WEI..memang dia deserve untuk mendapat title Datuk..

jadi..sekarang..Malaysia kalah 3-2 kepada Jepun..sangat malu okeyyy..dah la lawan di tempat sendiri..sepatutnya dengan kelebihan itu, mereka mampu untuk melakar kejayaan dengan mudahnya di dalam pertandingan ini..contohnye..pemain malaysia Wong Choon Han..beregu Melayu Malaysia yang kalah begitu mudah kepada pihak lawan..sedangkan Wong Choon Han seorang pemain yang sangat bagus..kemana hilangnye sengat dan bisanya..begitu juga Hafiz Hasyim..beliau pernah melakar kejayaan dengan merangkul title JUARA ALL ENGLAND 2002 okeyyy..namun..kini..dimanakah hilangnye kehebatan itu..adakah selepas berjaya merangkul satu kejuaraan sahaja beliau sudah berpuas hati..beliau sepatutnye perlu merangkul lebih banyak kejayaan.pada malam ini..Hafiz Hashim kalah dalam rubber set..agak sengit..bole dimaafkan la..cuma apa yang aku tengok beliau neyh bile last2 minit baru la nk ad suntikan semangat la..nak bangkit la..ap la..da xguna..

haihh..rase cam pengulas sukan badminton la pulak..hehehehe..aku memang sangat meminati sukan badminton ini..so ble ad match memang akan aku ikuti la perkembangannya..tambahan pula..bapak and adeq2 aku yang lelaki tu pun..sebokk tengok badminton..dari petang sampai malam..xda chance aww nak tengok cite adamaya..huhuhu..~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Thnx iZah!

hahahaa..post neyh specially dedicate to my fren..Nurul Izzah Mohamed..

tadi..i bkak ur blog..then i found dat ur layout is really beautiful..so..i go 2 da web site da place dat u took ur layout...suddenly..i found diz beautiful n cute layout..so..without thinking a lot..i just copy the link as instructed..then paste on my profile blog...suddenly..i thought 4 a while.."i think i had seen this layout before..but where???" after 2 o 3 minutes thinking about it..lastly..i realised dat diz layout is da same as urs..wooow...da layout is blue in color which dat is my FAVOURITE color okeyyy..so..i decided to let it be my layout page too..hehehehe

so..to my fren..sorrryyyyyy if i made a copycat on you..but..how could i know..diz layout is veryy beautiful..FOR ME..ngehehehee.....so.thnx to you..n i miss u..ble nk kuar neyhh makcik...hahaha...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

my work during holidayyy!!

heheheh..skg neyh boring..so..xda keje..jadi...kite edit gambar2 yang ada..lawa gak la..huhuuuhu..gune photoscape n picasa..okeyyy la..ngehehehe...skg neyh virus edit gmbar telah merebak kepada rakan2 yang laennn..bagusss..jum edit gambar..hahaha..=]





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sentappp..!!

ohoiiii...tetibe aku tersentap bile dengar leteran bapak aku kt adeq ku yg nk amek SPM taun neyh..yuhuuu..sdeyhh baiii...

yurp..aku sngt jelasss dengan kehampaan bapak n mak aku terhadap diri aku..yela..aku xcapai target mereka..orang len dapat tawran sana sini..JPA..MARA..TELEKOM..macam2..dpt pegi oversea..tapi aku???hanya dpat kos yg bole dianggap lekeh oleh kebanyakkan org...bagi yang merasai..pasti akan kate yg kos aku neyh ssah..pling bgus..setaraf dengan medic..tp tidak bgi bapak aku..aku dapat rase yg dye kurang berpuas hati..mngkin jika aku beljar law d oversea baru dye puas hati kott..ntah la..sedeyh aku dengar ayat bapak aku tadi...sentappp baiii...

haihhh..lntak lah..aku berjanji ngan diri aku utk belajar bersungguh2..tpi skg mak bapak aku semacam memandang remeh terhadap usaha aku..mereka macam xpercaya yang aku stdi gile2 tyme exam hari tuh..sedangkan rakan-rakan aku semua ckap yang aku neyh stdy giler2..tp knp mak bapak amu xpercaya ehh??yela..stdy kuat mna pun kalo result hampehhhh..xboleyyy gak kann..nk wat cemana..aku pun xtaw mne silapnyer..aku da berusaha sebaekkk mungkin kot..

hurmm..bia la...yang pasti aku da usaha..selebihnyer aku tawakal jew lar..=]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

macam-macam

selamat pulang ke kg halaman masing2..agak lama aku tak membuka blog ini dan menulis ke entry blog ku..macam-macam nak tulis..banyak perkara nk dikongsi bersama dengan rakan-rakan yang laen..tapi..idea kadang2 stuck di tengah jalan..so mud pun hilang..

okeyyy..kali neyh nak tulis about myself..my feeling..skg neyh da kt umah..pada awalnye mmang teruja giler nak balek umah..tp selepas seminggu duk umah...keboringan tahap dewa melanda..boring seyhhh..bile ctey..terasa sunyi..kosong..memang bersama dengan keluarga tapi kebanyakan masa dihabiskan bersama dengan rakan-rakan..rase enjoy giler...saat ini sangat rindukan Cik padilah..iqtiyani bashir..erah..tiqah..dhila.. cheina..yati..syfawie.. wari..arni..ijai.. mirul..nana..jau..erma munirah..n ramai lagi lahhh kwan2 yg disyangi...rndu nk hang out ngn korng sume..

bile blek umah..asal bukak FB tengok post member2 berkisar mngenai cinta..pakwe..kapel.. boyfriend..girlfriend..okeyy..itu lumrahhh kalo berperasaan begitu..aku xkate salah..betol..aku pun rse begitu..apakah perasaan bila kapel..best ke??seronok ker??kalo hubungan tu lancar pasti bahagia..kalo terputus d tengah jalan..sape yg sengsara??laki2 atw perempuan..ironinya perempuan akan menerima tmpran hebat akibat daripada perpisahan..sedeyhhh..aku sudah melalui nyer..

tp mungkin ketika waktu itu...aku bukan di bawah kelompok kapel..sekadar kawan yang rapat..ye la..tyme 2 maseh xtaw pape...spm pun xhabes lagi..selepas insiden itu..aku jadi lebih berhati2..tipu kalo aku kate aku xmnyimpan impian untuk mencari pasangan..tapi ble dipikirkan balek..aku rase mngkin belom smpi waktunye utk aku berpasangan..aku ingin mncapai impian aku..dan juga membalas kembali segala jasa ibu bapa aku..aku telah mngecewakan mereka ketika spm..disebabkan oleh percintaan monyet ini..aku xnak pisang berbuah 2 kali..yer..aku taw..xsemua kapel mnjdi faktor keruntuhan ataw kejatuhan prestasi akademik..tp bg utk diri aku mgkin yer..selepas dripada peristiwa spm ary 2..

aku teringat kata2 seorng senior aku..jika kita minat pada seseorg..lebih baik kita pendam dahulu dan mngenali hati budi nye dengan lebih mendalam..seterusnya berdoa meminta petunjuk sekiranya itu adlah pasangan hidup kita..skang neyh..aku lebih banyak memendam perasaan mngenai perkara2 ini..bia aku dan Allah yng taw ap yg ad dalam hatiku ini..

so..pesanan ikhlas dari ku buat Iqtiyani Bashir..sekiranya anda terbaca post ini..aku nk ko taw..aku syang ko selamanya..walopon aku jarang sembang ngn ko hal2 ini..bukan bermkna aku xamek taw..aku taw ko kuat untuk hadapi semua ini..harap ko sabar..jgn terlalu emosi yerr...yng hilang akan berganti..Allah telah tetapkan jodoh kita..segala nyer telah tertulis di Luh Mahfuz..so xda yng perlu kita risaukan..Allah telah tentukan yang tebaek buat hambanya...yang penting jagn lupe utk berdoa meminta petunjuk dan hidayah dariNya..ap yg perlu ko fokus adlah diri ko dan tanggungjawab ko..sayang ko selamanya...tabah yer sayang..=]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS