Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Raya Lagi :)

Assalamualaikum..


ohh bertemu kita sekali lagi di ruangan ini..hehe *lagak macam famous amos* kikiki. Kabare? Sehatkah? Raya tinggal lagi 4 hari ye wahai teman teman sekalian. Sudah prepare kelengkapan raya? Aku tak setel pun lagi kelengkapan raya. Tudung baru nak gi gagau kat atas stesen bas pagi esok kalo ada lagi lahhh. Kasut pakai yang tahun lepas je sebab senang jimat duit jimat masa takyah nak gi cari dah. Hehehe. *ni namanya kedekut*

yang dah betol betol setel nya adalah kuih raya. Yeayy!!! Lastly im done with the baking baking thingy. Pheww. Penat tahu tak!. 2 weeks in a row aku pulun siapkan 5 jenis cookies and 2 jenis cakes. *clapping to my ownself*. Menakjubkan lah bagi aku. Buat sorang sorang ok! Heheh

n u know what, siap je pavlova aku, hand mixer terus menamatkan riwayatnya. Hand mixer aku terjatuh dari meja dan terhempas lah ke lantai. Berkecai isi dalam hand mixer aku sepertimana berkecai nya hatiku sebab aku ada lagi satu jenis cake nak buat untuk bawak balik UUM. Memang kena pi carik barulah ataupun pinjam hand mixer makcik aku je nanti. Or else ada sape sape yang baik hati nak pinjamkan kat aku? Hehehe

This is my second year having my full Ramadhan at home sebab semester start on September. So dah tak merasa la nak iftar dengan member member kat dalam bilik, bersesak sesak pi bazar Changlun. Pagi pagi sahur makan twisties sebab takda makanan dalam bilik. Sedih kan? Tapi itu lah kenangan. At least i do have that chances fasting outside my hometown. Macam perantauan gitteww. Hehehe

Semester 1 & semester 3 je sempat puasa dekat UUM. Penat tu usah dicakap lah. Nak pi kelas pun takda mood. Asyik suruh lecturer habiskan kelas awal je kalo ada kelas yang sampai jam5. Alahh lecturer pon dua kali lima gak dengan kami. Hik3

Ingat lagi berbuka puasa dengan teman teman sahabat karib saya di UUM. Kadang bukak puasa dekat bilik erah dengan yati, tiqah and dila. Kadang kadang dekat bilik aku. Erma dengan aina jarang join kami iftar sebab bilik mereka jauh merentasi blok lain. Hik3. Rindu pulak dengan kenangan tu. Bak kata Tiqah --> "dah takda dah persoalan mengenai tiket bas balik raya dah beli ke belom". Hehe. Betol3. Dulu memang kalut lah nak carik tiket takut balik rumah malam raya. Ohh sadis sungguh kalau itu berlaku pada aku.

Next puasa tak tahu la whether got this chance or not untuk berpuasa full di rumah. Yela tahun depan dah start kerja. Aku rasa Ramadhan kali ini much better for me. Alhamdulillah and i hope next next year will be far more better than this year. Ameen.

terpanjang pulak coretan kali ini. Harap bersabarlah membacanya. Tapi aku rasa takda la yang baca belog aku sebab aku ni blogger underdog yang jarang jarang timbul. I kan pemaluuuu. Auuwwww *blushing*

so last but not least, nak wish raya jugak lah sebab jau dah buat entry pasal wish raya. nak tiru jugak. Huhu. Selama Hari raya kepada semua kenalan sahabat handai yang mengenali diriku. Ampun maaf dipinta. Kalau ada salah silap mohon dimaafkan. Raya jemput lah datang rumah hari sabtu. Hehehe. :)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment