Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Dietary

heyy..semuanya nak kurus..dan semuanya yang aku tengok sekarang ni dah kurus tapi aku??gemuk macam tu jugak..haiyooo..azam bagai nak rak nak diet bagai tapi pantang jumpa makanan terus sumbat dalam mulut..apa cerita???najmi najmi...

dalam kelas aku, ada la few people yang dulunya mungkin sedikit berisi but now dah selim melim hokeyy..dulunya mungkin aku nampak sedikit kurus berbanding diorang but now..omaigodddd...im double or maybe triple bigger than them..pheww phewww...bahaya nihhh...

so tadi dalam kelas ada la seorang kawan kitorang tanya kat member yang dah ramping lagi kurus tu apa tips yang dipakai..so dibawah ni antara2 tips nya la..:


  • jangan makan waktu malam. make sure u stop eating at 8pm..kalo nak makan tengahari macam tak pernah makan sepuluh hari takpe tapi malam start jam8 until tomorrow morning jangan duk gatai nak sumbat makanan dalam perut.. (mampu ker aku??hahaha)
  • jangan minum air masak at least 3 hours before u sleep at night..sebab kalo minum air, perut jadi kembung..then kita tidur, kekembungan perut kita akan dibawa hingga pagi esok, so nak kempiskan balik its might be quite difficult la.. (patutla aku gemuk, 5minit before nak tidur mesti nak kena minum dulu takut dahaga dalam mimpi..hahaha)
  • go for swimming..swimming is the best sport kalo nak reduce lemak di badan..sebab segala otot otot kita bekerja ketika kita swimming.. (ohhoiii..swimming pun tak pandai..lemas dulu baru jadi kurus..haha)
  • dont eat too much of fruits because fruits have too much sugar which the sugar will lead to obesity..ambil dalam kuantiti yang sepatutnyaa laa..sebab people tend to take fruits only because they thought that makan buah boleh kurus..haha.. (aku pun pikir macam tu jugak..hikhikhik)

ni jela kot yang sempat ditanya..aku pun ada la jugak terbaca dalam magazine atau tweet tweet pakar kesihatan mengenai penjagaan berat badan..tapi aku ni je yang tak berdisiplin..the best diet is that u do ur exercise regularly like jogging...ramai yang cakap macam tuh..tapi sekarang ni most people nak ambil jalan mudah and singkat dengan ambil supplement or whatsoever like Herbalife..memang nampak effect dia tapi untuk jangka masa panjang nobody will know what will happen..

love your body and health and eat whatever you want when you have that chances because once you fall sick, you will never can eat like before..yes..beauty is pain but we must know to what extent we should go for dietary.. :D

p/s: beliau selalu cakap kat aku..pernah ker aku kurus keding sebelum ni..haha..ni mesti kes tak puas hati aku lagi kurus dari dia sekarang nih..abg, u can try this methods if u happen to read my blog one days..hihihi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment