Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

nukilan di tengah malam:)

aku tak boleh nak tido..esok ada class pagi...mesti effect dari nescafe mocha yang aku minum petang tadi...dengan hati aku tetibe rasa sangat resah gelisah..tetibe aku rindu Allah..aku rindu nak mengaji..tapi aku tak boleh...hurmmm..

bukak facebook..tetibe ternampak satu post member..aku sangat terasa..terus aku jadi takut..Ya Allah..tetapkanlah hati aku ni..

"Sebelum mempunyai calon, sejadah menjadi hamparan, tazkirah setia menjadi teman, doa kepada Allah siang dan malam.


Bila sudah mempunyai calon, semua itu sedikit demi sedikit jadi lakonan. Fokus beralih kepada si dia yang menjadi idaman. Yang dinasihat supaya berbincang tentang pernikahan, tapi yang dibuat adalah berhubungan siang dan malam.


Hujung pangkal pernikahan belum nampak jalannya teman. Boleh jadi calon yang diberikan itu hanya sebagai ujian, bukan jodoh yang ditetapkan. Allah mahu melihat sejauh mana engkau punya keimanan. Adakah engkau akan jatuh dalam kealpaan, atau masih setia dengan niatmu di permulaan"

aku sangat berharap ianya bukan ujian untuk menguji sejauh mana keimanan ku terhadap-Mu Ya Allah.. :(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment