Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

MUET...^^

muet..oh..muet..haihh..knapa kite kena amik muet eh??hurmm aku pon xtaw..muet aku rase macam merosakkan masa depan orang jew..menjatuhkan mood orang..n macam-macam lar..tapi xsemua lar..muet menjadi ketakutan bagi semua pelajar undang-undang yer..pelajar undang-undang.. bukan ape..kami kena achive band 4 kalo nak sambung lam bidang undang-undang..pointer pon mesti mau tinggi ma..tapi kalo korang dari asasi atau pre-law uitm shah alam..muet memang menjadi satu beban gak lar..kalo korang punyer pointer tinggi nak mampos tapi dapat muet band3..xguna gak taw..dorang xpandang pon pointer korang yang tinggi melangit tuh..yang dorang kesah adalah MUET!!..

neyh based on my experience..most of us yang dari asasi uitm dapat muet band3 akan tercampak ke UUM yang mane law dye baru recognize oleh Bar Council..kire macam xda class la law kat sni..*itu pendapat tyme sebelum masuk uum..skang neyh da high class da..hehehe..* bagi mereka yang dapat pointer hanya 3.17 tapi muet band 4 qualified untuk wat law kat UKM or UM..hoittt..mane aci weyh..adoii..dimanakah keadilan nye..kami di UUM pointer semua nyer atas dari 3.42 taw..tapi xpew..ade hikmah la kan kenapa jadi begini..kami da penat untuk pikir kan semua ini..da satu sem lebeyh da kami menuntut ilmu di UUM..kat sini memang besh wyh..hehehe..

okeyy..korang mesti pelik kan kenapa aku bangkit kan balik isu ini..bukan ape..ary neyh result muet da kuar bagi yang mengambil nyer pada sem lepas..aku ade sorang junior neyh..wat pre-law kat uitm shah alam..dye dapat band 3 jew..tapi pointer sem1 ary tuh dapat 3.67..3.67 okeyyy..siodd tinggi giler..dye amat la down ble dapat taw dye dapat muet band3 sahaja..hello..sape yang xfrust weyh..cakap kat aku..pointer xnak plak tinggi tetibe muet jadi penghalang untuk wat law tyme degree nanti..kalo aku pon sedeyh..aku xtaw lar kalo uitm xley consider benda2 macam neyh..bukan nyer ape..muet xmenjamin kejayaan yang sepenuhnye taw..sepatutnye mereka nilai based on pointer..kemudian baru tengok muet..muet kite bolek re-sit tapi pointer tetap banyak tu jugak..consider la sket dengan penat lelah dan jerih mereka belajar selama ini..kesian taw kat junior aku..aku dulu pon agak down jugak lar..tapi naseb kami baek..uum sanggup amek kami walaupon muet dapat band3..syukur..alhamdulillah..

monolog dalaman: kepada na..sabar eak..dugaan lar tuh..think positive..pasti ade hikmah kenapa semua ini terjadi..kak mi dulu pon agak sedeyh lar..tapi Dia lebeyh mengetahui apa yang terbaek buat kite..tapi na jgan ingat walaupon kak mi da wat degree in law muet boleyy diketepikan..tidakkk..i have to take muet again because we have to achieve band 4 if we wanna graduate later..if not..it wastes our tyme to study law for 4 years..so..chaiyoo!!...:))

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment